donderdag 20 september 2012

Chocoladecake in 5 minuten


Oh oh, wat hou ik toch van chocola en zoetigheid! Maar helaas heb ik niet altijd zin tijd  om cupcakes of een taart te maken. Een jaar geleden kwam ik op het ideale recept uit om snel, eenvoudig en met weinig ingrediënten iets lekkers te maken: een chocoladecake in 5 minuten!

Je kan het maken in een klein bakblik, maar ook in een mok of in een soepkom.

Het recept:

Ingrediënten

- 4 eetlepels zelfrijzend bakmeel
- 2 eetlepels suiker + 1 zakje vanillesuiker
- 2 eetlepels cacaopoeder
- 3 eetlepels melk
- 1/4 eetlepel vanille extract
- 1 ei
- 3 a 4 eetlepels geraspte chocolade (melk en/of puur)

Zet ook klaar:
- een spatel (een mixer kan ook)
- een grote mok, soepkom, ramekin of een klein bakblik

De Bereidingswijze

1. Doe het zelfrijzend bakmeel, de (vanille)suiker, het cacaopoeder en de chocolade in de mok (of je soepkom, ramekin of bakblik) en roer het goed door.
2. Breek vervolgens een ei en doe dat ook in de mok erbij; roer net zolang tot al het ei is opgenomen.
3. Schenk de melk en het vanille extract erbij en roer het geheel twee minuten door.
4. Zet je mok in de magnetron en 'bak' deze in drie a vier minuten op maximaal vermogen (1000 Watt):    wacht tot de cake stopt met rijzen en stevig wordt in de mok.
5. Haal de nog warme cake uit de mok. Als deze niet meteen meegaat kun je met een mes langs de rand gaan. Leg de cake op een bordje, flink veel poedersuiker, en smullen maar! De cake is extra lekker met een klein bolletje vanille-ijs of een toef slagroom erbij.

Extra smul tip voor de chocolade fans: doe op het allerlaatste moment in het beslag een paar stukjes chocolade!



Gaan jullie hem ook maken?

Roos




11 opmerkingen:

  1. Wat leuk!
    Lijkt me erg leuk om te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GLOEIENDE, GLOEIENDE!
    Wanneer kan ik langskomen om een stuk te proeven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Misschien kunt u iemand overhalen om het voor u te maken? ;-)

      Verwijderen
  3. na dit bericht ben ik er van overtuigt om het te volgen...
    tja, dat heb ik dus maar gedaan...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. op joun bericht@

    wij hadden hem ervoor al... het is indeerdaaat niet normaal meer....
    pffff....
    hihi ik vind het leuk dat je reageerde!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga het niet maken, maar proeven????? JA, IK WIL!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen