donderdag 4 april 2013

Rome in zicht & Envy takes over

Hallo allemaal!
Na een lange tijd weer eens een blogje van mij, of nouja, de helft van een blog, want de rest wordt deze keer door mijn vriendin Envy verzorgd :)

Envy
Envy hier, ik neem het even over van Roos, ten eerste omdat ik me dood verveel en ten tweede omdat Roos vond dat het tijd werd voor een nieuwe post en ze zelf te lui is dit te schrijven.
Nee hoor, geintje, alleen dat eerste deel is waar. We zitten hier namelijk na schooltijd met heel het gymnasium te wachten totdat de voorlichting voor onze Romereis begint...



De Romereis is iets waar iedereen vanaf zijn eerste seconde op deze school naar uitkijkt. De meesten van ons zien het als een soort beloning. We hebben het vijf jaar lang uit weten te houden met een dode taal waar we in ons latere leven nog minder aan zullen hebben dan algebra en kennis van middeleeuwse literatuur, dus verdienen we het om een weekje de toerist uit te hangen in de 'eeuwige stad'.



Het grote aftellen is voor sommigen (uch, Roos!) al zo'n 34 weken geleden begonnen, geobsedeerd door het weerbericht zijn we al weken, maar pas vandaag begin ik het gevoel te krijgen dat het echt gaat gebeuren. De koffers worden uit de kast getrokken en ongeveer iedere drie minuten vraagt er wel iemand: 'Wat neem jij mee?' of 'Hoeveel ijsjes ga jij eten?'
De Romereis zorgt voor een hoop hyperactiviteit, maar de voorlichting... die is op z'n zachtst gezegd net zo slaapverwekkend als deze guestpost :P
~ Envy ~


Jazeker, de Romereis komt eraan! Zoals Envy al zei is dit iets waar iedere leerling al heel lang naar uitkijkt. Over precies 11 dagen is het zover, en zullen we het natte, koude Nederland, voor 8 dagen verruilen voor het zonnige Rome. Op Whatsapp is al een aparte chat aangemaakt voor de "Wat-moet-ik-allemaal-kopen-stress" & "Wie-neemt-er-hagelslag-mee-problemen".  De meeste leraren hebben het nog zwaarder te voorduren met onze altijd, braafmakende huiswerkgierige leerlingen, want dankzij de voorlichting is het maken van huiswerk nu nog moeilijker dan normaal!

Mijn koffer staat in ieder geval al helemaal klaar, oké, zonder inhoud dan, want deze heb ik voor mijn verjaardag gekregen van mijn ouders, speciaal voor de Romereis! En om iedereen even jaloers te maken, hij is super mooi! ;)
Als ik nu toch bezig ben met cadeautjes: ik heb ook een prachtige keukenmachine gekregen waarmee ik hopelijk nog heel veel bakplezier mag beleven. Deze taarten zijn in ieder geval al gelukt:






  
Allemaal nog heel erg bedankt voor alle felicitaties én cadeautjes, dat maakte mijn dag nog mooier! ;)
~ Roos


3 opmerkingen:

  1. alweer op reis, wat een hondenleven heb je toch... :-)
    Wow, die taarten zien er mmmmmmmmmmm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Roos! ga je alweer op reis!?
    wil je mijn blog ook volgen? (mylifeisfresh.blogspot.com)

    Groetjes Fairley

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooh, hier krijg ik honger van :)

    BeantwoordenVerwijderen